De rekenkamer hecht groot belang aan een zorgvuldige werkwijze. Maar als u niet tevreden bent over ons handelen, dan kunt u hierover een klacht indienen.
De klachtenregeling van de Rekenkamer Alkmaar is als volgt:
· U kunt uw klacht telefonisch (06-38686698) of per email (Raadsgriffie@alkmaar.nl) bij ons indienen.
· Uit uw klacht moet duidelijk blijken waar u over wilt klagen.
· Uw klacht dient vergezeld te gaan van uw naam, adres en telefoonnummer.
· U ontvangt een antwoord van ons.
· Wij handelen uw klacht binnen drie weken af.
Uw klacht wordt niet behandeld:
· Indien uw klacht anoniem is.
· Indien uw klacht reeds is afgehandeld.
· Indien uw klacht betrekking heeft op gedrag van meer dan één jaar oud.
· Er al een bezwaar- of beroepsprocedure loopt in relatie tot uw klacht.
· Het belang van de klager niet zwaar genoeg is of de aard van het gedrag niet voldoende aanleiding geeft tot verdere behandeling ervan.
Indien u niet tevreden bent met de behandeling of afhandeling van uw klacht, dan kunt u contact opnemen met de nationale ombudsman. Telefoonnummer 0800 – 33 55 555, via de website of per post via: Nationale ombudsman Antwoordnummer 10870 2501 WB Den Haag