Klachtenregeling

De rekenkamer hecht groot belang aan een zorgvuldige werkwijze. Maar als u niet tevreden bent over ons handelen, dan kunt u hierover een klacht indienen.

De klachtenregeling van de Rekenkamer Alkmaar is als volgt:

·       U kunt uw klacht telefonisch (06-38686698) of per email (Raadsgriffie@alkmaar.nl) bij ons indienen.

·       Uit uw klacht moet duidelijk blijken waar u over wilt klagen.

·       Uw klacht dient vergezeld te gaan van uw naam, adres en telefoonnummer.

·       U ontvangt een antwoord van ons.

·       Wij handelen uw klacht binnen drie weken af.

 

Uw klacht wordt niet behandeld:

·       Indien uw klacht anoniem is.

·       Indien uw klacht reeds is afgehandeld.

·       Indien uw klacht betrekking heeft op gedrag van meer dan één jaar oud.

·       Er al een bezwaar- of beroepsprocedure loopt in relatie tot uw klacht.

·       Het belang van de klager niet zwaar genoeg is of de aard van het gedrag niet voldoende aanleiding geeft tot verdere behandeling ervan.

 

Indien u niet tevreden bent met de behandeling of afhandeling van uw klacht, dan kunt u contact opnemen met de nationale ombudsman. Telefoonnummer 0800 – 33 55 555, via de website of per post via: Nationale ombudsman Antwoordnummer 10870 2501 WB Den Haag