Klachtenregeling en informatieverzoeken

De rekenkamer hecht groot belang aan een zorgvuldige werkwijze. Maar als u niet tevreden bent over ons handelen, dan kunt u hierover een klacht indienen.

De klachtenregeling van de Rekenkamer Alkmaar is als volgt:

  • U kunt uw klacht telefonisch (06-38686698) of per email (Raadsgriffie@alkmaar.nl) bij ons indienen.
  • Uit uw klacht moet duidelijk blijken waar u over wilt klagen.
  • Uw klacht dient vergezeld te gaan van uw naam, adres en telefoonnummer.
  • U ontvangt een antwoord van ons.
  • Wij handelen uw klacht binnen drie weken af.

Uw klacht wordt niet behandeld:

  • Indien uw klacht anoniem is.
  • Indien uw klacht reeds is afgehandeld.
  • Indien uw klacht betrekking heeft op gedrag van meer dan één jaar oud.
  • Er al een bezwaar- of beroepsprocedure loopt in relatie tot uw klacht.
  • Het belang van de klager niet zwaar genoeg is of de aard van het gedrag niet voldoende aanleiding geeft tot verdere behandeling ervan.

Indien u niet tevreden bent met de behandeling of afhandeling van uw klacht, dan kunt u contact opnemen met de nationale ombudsman. Telefoonnummer 0800 – 33 55 555, via de website of per post via: Nationale ombudsman Antwoordnummer 10870 2501 WB Den Haag

Informatieverzoeken

Veel van onze informatie is al openbaar. Dat geldt voor onze onderzoeken, onze begrotingen en onze jaarverslagen.

Als u andere informatie wilt ontvangen over onze publieke taken, dan kunt u bij ons een informatieverzoek (ook wel Woo-verzoek genoemd) indienen. We zullen dan nagaan of deze informatie al in documenten is vastgelegd en welke informatie we openbaar kunnen maken.  Vermeld in uw verzoek altijd:

  • dat het gaat om een informatieverzoek of Woo-verzoek
  • welke informatie u wilt ontvangen of naar welke documenten u op zoek bent
  • over welke periode de informatie opvraagt
  • en vermeld uw contactgegevens, zodat we contact met u kunnen opnemen.

Stuur uw verzoek naar Raadsgriffie@alkmaar.nl, t.a.v. de contactpersoon Woo. Uw kunt uw Woo-verzoek ook schriftelijk doen t.a.v. Rekenkamer Alkmaar, Postbus 53, 1800 BC Alkmaar 

Reactietermijn
Na ontvangst van het informatieverzoek, ontvangt u van ons een bevestiging. Als er nog vragen zijn over uw verzoek, dan nemen wij contact met u op.

We trachten binnen vier weken een besluit op uw verzoek te nemen. Als het nodig is, kunnen we deze termijn met twee weken verlengen. Hier krijgt u dan een bericht van.